„All Inclusive” –  czyli wakacje na oddziale!

„All Inclusive” – czyli wakacje na oddziale!

To miał być urlop życia! Oliwia i Jan świeżo upieczeni nowożeńcy wybierali się właśnie na swój „miesiąc miodowy”. Jako kierunek podróży obrali Egipt! Dwa tygodnie w słońcu nad basem w luksusowym hotelu z wykwintnym jedzeniem i drinkami. Oczywiście postawili na opcję „all inclusive”. Co tam te 7 tysięcy, miesiąc miodowy ma się raz w życiu!

Wtorek- pierwszy dzień wymarzonego urlopu. Droga z lotniska do kurortu wyglądała jeszcze obiecująco. Pierwsze rozczarowanie wystąpiło po zameldowaniu w hotelu. Zdecydowanie na 4 gwiazdkowy hotel, który był wskazany w ofercie wakacji to nie wyglądało. W pokojach po prostu śmierdziało, źle zainstalowana kanalizacja, brak dostępu do ciepłej wody i wszechobecny brud – nazwijmy to po imieniu. Obsługa po skardze małżonków łaskawie zmieniła pościel po poprzednich gościach.

Środa – Oliwia nie jest w stanie wyjść z toalety, silne zatrucie pokarmowe już po pierwszej kolacji. Jan zawozi ją do szpitala! Oliwia po paru dniach w szpitalu dochodzi do siebie, kolejne dni spędzają w obskurnym pokoju. Basen, który miał być dostępny dla gości cały czas, został zamknięty (podobno awaria)!

Wakacje marzeń? Niestety nie, zarówno Oliwia jak i Jan na wypoczynek w Egipcie przeznaczyli swój urlop w pracy i oszczędności! Oliwia wróciła z bakteriami, wymęczona silnym zatruciem pokarmowym, a Jan towarzysząc żonie w szpitalu, nie miał kiedy wypocząć!

Co teraz czy pieniądze i czas stracony na te nieszczęsne wakacje da się odzyskać?

Tak, małżonkowie kupując wycieczkę mieli prawo oczekiwać od biura podróży, iż będzie ona w całości zgodna z oferta, która została przedstawiona i która wykupili!

Zgodnie z art. 11a ustawy o usługach turystycznych organizator turystyki ( w naszym przypadku biuro podroży, w którym wycieczkę wykupili Jan i Oliwia) odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług! Poniżej wspomniany fragment ustawy:

Art. 11a. 1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:

1) działaniem lub zaniechaniem klienta;

2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo

3) siłą wyższą. 2.

Wyłączenie odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, w przypadkach wymienionych organizatora turystyki od obowiązku udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.

Oliwia i Jan mają prawo żądać od swojego biura podróży prawo do odszkodowania!

Wysokość takiego odszkodowania tka naprawdę, zależy od rozmiaru szkód jakie zostały wyrządzone w związku z nienależytym wywiązaniem się z umowy lub z niewywiązaniem się całkowicie z niej. I teraz np. w przypadku młodych małżonków mamy do czynienia z uszczerbkiem na zdrowiu. (można dochodzić również o zwrot opieki medycznej czy w szczególnych cięższych przypadkach nawet renty)!

Kolejnym ważną rzeczą o której nie sposób nie wspomnieć omawiając temat nieudanych wakacji, jest odszkodowanie za brak jakości! I tu posiłkując się przykładem z naszej historii, istnieje diametralna różnica w spędzaniu wakacji nad dużym basenem, który kusił nas w ofercie biura podróży niż nad trawnikiem przy hotelowym parkingu. Oprócz odszkodowania możemy domagać się zadośćuczynienia np. za zmarnowany urlop/czas. Wypoczynek jest traktowany jako dobra osobiste związane z zachowaniem zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka.

Jeden komentarz “„All Inclusive” – czyli wakacje na oddziale!

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *