Gdzie jest moja walizka?

Gdzie jest moja walizka?

Anna właśnie doleciała na wymarzone wakacje do Tajlandii. Na miejscu okazało się, że jej bagaż poleciał gdzie indziej…

Ile razy w filmach główni bohaterowie pojechali na wakacje marzeń, a ich walizki zostały zgubione? A ile razy zdarza się to nam w życiu codziennym? Pozostając dalej w klimacie wakacji, bo jakżeby inaczej, skoro sezon urlopowy w pełni, podpowiemy Państwu co zrobić, kiedy to nam walizka zaginie w trakcie podróży i czy przysługuje nam jakieś odszkodowanie?

W pierwszej kolejności należy wskazać, że zaginięcie walizki czy też jej uszkodzenie powinniśmy zgłosić niezwłocznie na lotnisku, a co za tym idzie od razu napisać reklamacje. Zgodnie z konwencją montrealską za niedogodności związane z bagażem przysługuje nam rekompensata w kwocie do 6 tysięcy złotych. Oczywiście w naszym interesie jest nie tylko wskazanie na owe niedogodności, ale także ich udowodnienie. Musimy być przygotowani, że nikt „na słowo” nam nie uwierzy. Niejednokrotnie przewoźnik zwracał się do reklamujących usługi bagażowe o potwierdzenia: paragony, faktury na rzeczy które były w walizce w calu ocenienia realnej wartości bagażu.

Jak już zostało wyżej wskazanie opóźnienie dotarcia bagażu do celu czy też jego uszkodzenie powinniśmy zgłosić natychmiast na lotnisku. Obsługa wręcza nam dokument potwierdzający zgłoszenie, którego kopie powinniśmy dołączyć do reklamacji. Jeżeli chodzi o uszkodzenie walizki, najlepszym dowodem jest niewątpliwie wykonanie zdjęcia (najlepiej na lotnisku). Termin za złożenie reklamacji przy uszkodzeniu bagażu wynosi 7 dni. Natomiast jeżeli chodzi o opóźnienie bagażu,  wynosi on 21 dni. Czasem zdarza się, że walizka się nie odnajduje. Po tym czasie albo przewoźnik przedłuża termin do 12 miesięcy, albo uznaje bagaż za zaginiony.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *